GreenSales

GreenSales bestaat (bijna) 20 jaar en heeft ca. 1200 klanten. Hoveniers, geen particulieren. In de markt staat GreenSales bekend als specialist in beplanting. Specialist zijn en zo ook gezien worden is een mooi uitgangspunt voor verdieping, vinden wij.

Case:

Klant vraag:

Na jaren van groei is het tijd voor een professionaliseringsslag op het gebied van marketingcommunicatie. De behoefte ontstond om ook een ander deel identiteit toe te voegen. Namelijk dat van innovator in beplantingsoplossingen en kennisdeler voor hoveniers en in tweede lijn ook hun klanten (consumenten). Een nog vrij onbekende maar sterke meerwaarde.

Idee HFCM:

Wij hebben een analyse gemaakt van de huidige ‘merk’situatie van GreenSales. Uit de analyse kwamen een paar krachtige kenmerken en een aantal vraagtekens. Met de vraagtekens zijn we aan de slag gegaan. Wij kozen ervoor om persona’s te ontwikkelen. Om in beeld te krijgen waar klanten en potentieel graag in voorzien wil worden, om in te kunnen spelen op de te verwachten trends, maar ook om specifiek geschikte product/markt/dienst combinaties te maken waarmee een complete identiteit kon worden opgebouwd.

Middelen:

Wat het heeft opgeleverd? Veel! De nieuwe positionering is inmiddels doorgetrokken in een fris beeldmerk en dito complete huisstijl, verwerkt in allerlei uitingen. Van nieuwsbrief tot vrachtwagen, van signing tot beurswand. Voor het najaar ligt er een plan klaar voor workshops om de kennis van hoveniers te updaten.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart

Welkom terug.

Deze login is speciaal voor het personeel van HFCM ontwikkeld.

Mijn HFCM

Login op je account