Communicatie & Concept

Doelgroepgericht communiceren

Professionele communicatie heeft een bedoeling, vaak in de lijn van het rijtje ‘weten-vinden-doen’. Iets bereiken bij de doelgroep gaat dan verder dan het zenden van boodschappen en informatie. Het gaat steeds meer over het vermogen om bij de doelgroep aan te sluiten, de verbinding te maken en relatie en vertrouwen op te bouwen.

Communicatie met effect en resultaat

Doordachte communicatie zet iets in beweging. En met de inzet van communicatiemiddelen wordt een bepaald effect of resultaat verwacht, zoals uitbreiding van de naamsbekendheid, aantrekken van meer klanten, het positief beïnvloeden van het imago of het versterken van de relatie met stakeholders. HFCM is een goede sparringpartner bij het ontwikkelen van (communicatie-)plannen, ideeën en creatieve concepten, maar we voeren ook complete trajecten uit. Wanneer er al een uitgewerkt idee is, werken wij het graag uit in passende communicatiemiddelen. Uiteraard houden we altijd rekening met het beschikbare budget en de specifieke wensen.

Teksten die gelezen en gevonden worden

Een goed geschreven tekst is aansprekend, steekhoudend en kan het verschil maken. Het vraagt om de juiste woordkeuze, toon, stijl en het vermogen om aan te sluiten bij de doelgroepen. Zo zorg je ervoor dat een brochure gelezen wordt, bezoekers langer op de website blijven en klanten goed geïnformeerd zijn. Bij het schrijven online teksten houden we rekening met zoekmachineoptimalisatie (SEO).

Communicatiemiddelen
Signing

Dit doen we:

  • Communicatieadvies en communicatieplannen
  • Ontwikkelen creatieve concepten en ideeën
  • Workshops en trainingen
  • Tekstschrijven en teksten redigeren
  • Schrijven van informatieve- en redactionele teksten
  • Ontwerpen en vormgeven
  • Leveren van online- en offline communicatiemiddelen
  • Inzet van social media
  • Redactie en ontwerp digitale magazines