Waarom je nooit te laat bent om iets aan je SEO te doen

SEO biedt tal van voordelen die je als organisatie onmogelijk kunt laten liggen. Doet jouw organisatie nog niets aan SEO? Dan is het tijd om daar nu toch echt mee te starten. 

Wat is SEO?
SEO staat voor de Engelste term Search Engine Optimalisation, ofwel zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. SEO is een verzameling handelingen die erop zijn gericht de factoren techniek, content en autoriteit van een website te verbeteren, waardoor de website beter leesbaar is door zoekmachines. Hierbij geldt dat hoe beter de SEO is gedaan, hoe beter jouw website wordt gevonden wanneer voor jouw website belangrijke termen in zoekmachines worden ingevoerd. Je spreekt er in dat geval van dat je website hoog rankt.

Ranking
Wie hoog rankt zal dit merken aan het verkeer naar de website: hoe hoger je rankt, hoe meer en relevanter verkeer er naar je website komt. Dat komt doordat je in de lijst met zoekresultaten direct zichtbaar bent zonder dat je naar beneden door de lijst met zoekresultaten hoeft te scrollen. Je bent dan zichtbaar ‘boven de vouw’. Dat is fijn, want in het algemeen worden vooral de bovenste paar zoekresultaten aangeklikt door gebruikers van zoekmachines.

Autoriteit
Ook je autoriteitswaarde speelt mee in de hoeveelheid en de relevantie van het verkeer dat je website trekt. Hoe hoger je website ranket, hoe meer jouw organisatie als autoriteit op haar gebied wordt gezien. Wie autoriteit heeft wordt meer vertrouwt. De consument zal daardoor eerder geneigd zijn jouw webpagina of website te bezoeken en er vervolgens ook eerder naar terugkeren.

Voordelen van SEO
Moet jij je als organisatie nu ook bezig gaan houden met SEO? Het antwoord daarop is kort: ja. Waarom?

Je moet je als organisatie nu echt iets aan de SEO van je website doen, omdat: 

  • SEO zorgt voor online vindbaarheid en autoriteit. 
  • SEO zorgt ervoor dat mensen met een relevante hulpvraag zélf naar jou toe komen. SEO is een vorm van pull marketing. Hierbij is de conversiewaarde vaak hoger dan wanneer je een lead genereert met behulp van push marketing; de target is namelijk zelf op zoek naar jouw product of dienst.
  • SEO bespaart je online en offline advertentiekosten; je bepaalt namelijk zelf wie je bereikt en doet dat heel gericht.
  • Als je eenmaal je SEO goed hebt gedaan, je in principe achterover kunt leunen en wachten tot leads uit zichzelf binnen komen. Het is wel aan te raden je website regelmatig van nieuwe content te voorzien; Google is gek op nieuwe content.
  • SEO goed meetbaar is, waardoor je kunt reageren op het zoekgedrag van je doelgroep.

SEO is altijd een goed idee! 
SEO zorgt er namelijk voor dat de consument jou zelf weet te vinden, vergroot het consumentenvertrouwen en maakt het afzetten van je producten makkelijker. SEO is daarom altijd een goed idee. Doe jij nog niets aan SEO? Geen nood: het is nooit te laat om daarmee te beginnen. Zodra jouw SEO is verbeterd pikken zoekmachines dit op; je kunt dit direct merken in je statistische analyseprogramma.

SEO laten verbeteren
Wil je nú iets aan je SEO doen, maar weet je niet hoe je dat nu precies aanpakt? Of heb je niet de tijd of handen om dat aan te pakken? Wij helpen je hier graag mee verder. Bekijk ons SEO-aanbod of bel of mail ons op 0528 – 36 27 50 / info@hfcm.nl voor meer informatie.

Terug
Media
  • Waarom je nu echt iets aan SEO moet doen